جک جی ۴ کرمان موتور در اصل از تولیدات اقتصادی گروه خودروسازی JAC چین به حساب میآید که در سال ۲۰۱۲ وارد میدان شد. این خودرو در کشور چین با نام JAC Heyue A30 شناخته میشود و باید بدانید که تولید آن در سال ۲۰۱۹ به پایان رسیده است. با این وجود ظاهرا شرکت کرمان موتور قصد دارد عرضه این سدان کوچک اقتصادی را فعلا در برنامه داشته باشد تا شاید در آینده جایگزین مناسبی برای آن پیدا شود.
جک جی ۴ از سال ۱۳۹۷ مهمان جادههای ایران بوده و در این مدت علیرغم عرضه نهچندان گسترده موفق شده است جایگاهی نسبتا قابل قبول در بخش خودروهای اقتصادی برای خود دستوپا کند.
جک J4 اتومات در ایران با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ عرضه شده است. موتور جک جی ۴ قدرتی در حد ۱۰۳ اسب بخار و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور در اختیار گیربکس اتوماتیک CVT میگذارد. تا به اینجای کار هر کس این مشخصات فنی را مطالعه کند، احتمال میدهد که جک جی ۴ کرمان موتور در سبقتگیری یا هنگام عبور از سربالایی چیزی جز اعصابخردی و عصبانیت برای مالک و راننده خود باقی نمیگذارد.
اما باید بدانید که جک جی ۴ عملکرد نسبتا چابکی دارد؛ زیرا شتاب صفر تا صد این خودرو چیزی حدود ۱۱ ثانیه است که در مقایسه با محصولات مشابه تولید داخل کاملا رضایتبخش به نظر میرسد.
نام خودرو
جک J4
نوع موتور
چهار سیلندر خطی– 16 سوپاپ
حجم موتور
1499 CC
قدرت
103 HP در 6000 RPM
گشتاور
146 N.M در 4500 RPM
جعبه دنده
CVT اتومات
انتقال قدرت
دیفرانسیل جلو
شتاب 0-100
11ثانیه
بیشترین سرعت
180 Km/h
مصرف ترکیبی
6.2 L/100km
ظرفیت باک
45 لیتر
سیستم تعلیق جلو
مکفرسون مستقل
سیستم تعلیق عقب
بازو جناغی
ترمز جلو
دیسکی (خنک شونده)
ترمز عقب
کاسهای
جک جی۴ یک سدان کوچک است که پشت فرمان آن میتوان حس تسلط نسبتا بالایی بر این خودرو داشت. راننده در موقعیت مناسبی قرار دارد و دسترسی به ادوات مختلف چندان دشوار نیست. کیفیت متریال نمای داخلی جک J4 خیلی بالا نیست که البته برای یک خودرو اقتصادی در این سطح، بیش از آن هم انتظار نمیرود. پیشرانه خودرو چه در حالت درجا و چه حین حرکت چندان پر سروصدا نیست و سکوت قابل قبولی درون کابین این خودرو احساس میشود.
عملکرد سیستم تعلیق بهویژه بخش عقب خودرو آنچنان نرم نیست و میتواند موجب نارضایتی برخی افراد شود. هماهنگی مناسب بین پیشرانه و گیربکس سی وی تی جزو نکات مثبت رانندگی با جک J4 اتومات است که عملکردی ورای حد انتظار به نمایش خواهد گذاشت. کشش خودرو در حالت عادی مطلوب به نظر میرسد و با یکی دو سرنشین به راحتی میتوان در جاده از خودروهای مختلف سبقت گرفت، اما وقتی که با صندوق عقب پر و ظرفیت کامل به جاده میزنید، انتظار نداشته باشید که جک جی ۴ عملکرد تندوتیزی داشته باشد و چابکی همیشگی را ارائه دهد.
قدرت ترمزهای جک جی 4 کرمان موتور نیز در حالت عادی مناسب است اما به دلیل استفاده از ترمزهای کاسهای در مدلهای فعلی، نمیتوان به اندازه نمونههای دیسکی از عملکرد ترمزها رضایت داشت. البته گفته شده که نمونههای جدید جک جی ۴ با ترمز عقب دیسکی به بازار خواهند آمد که در این صورت قطعا قدرت ترمزگیری این خودرو بهتر خواهد شد
جک جی ۴ ابتدا با تجهیزات و آپشن های نهچندان رضایتبخش وارد بازار ایران شد که شاخصترین آنها شامل کروز کنترل، اتولایت، حسگر پارک عقب و سیستم پایش فشار باد تایرها بود. اما ظاهرا در نسخههای جدید جک جی ۴ تجهیزاتی مثل سیستم مالتی مدیا با نمایشگر اندرویدی ۱۱ اینچی به همراه رینگهای جدید، دیلایت، ترمز دیسکی عقب و از همه مهمتر سیستم کنترل پایداری اضافه شده است. بنابراین حالا میشود گفت که اگرچه قیمت جک j4 افزایش یافته اما از حداقل امکانات یک خودروی امروزی برخوردار است و میتواند رضایت نسبی را برای مالک و کاربران خود به ارمغان بیاورد.
از جمله آپشن ها و امکانات رفاهی جک جی 4 میتوان موارد زیر را نام برد:
باید بدانید که جک جی ۴ موفق شده در تستهای موسسه سی انکپ چین پنج ستاره ایمنی به دست آورد که درنتیجه که بر این اساس میتوان روی امنیت نسبتا بالای این خودرو حساب باز کرد. بهویژه حالا که کرمان موتور ترمز دیسکی عقب و سیستم کنترل پایداری را به تجهیزات این سدان کوچک چینی اضافه کرده است، باید اذعان کرد که امنیت این خودرو بیش از پیش ارتقا خواهد یافت.
جک جی ۴ کرمان موتور اگر با قیمت منطقی در کشور ما عرضه میشد، قطعا امروزه یکی از پرفروشترین خودروهای اقتصادی در ایران به شمار میرفت. اما قیمتگذاری غیرمنطقی برای این خودرو و عرضه نهچندان منظم سبب شده تا مزیتهای جک جی4 کرمان موتور به عنوان یک خودروی اقتصادی نسبتا باکیفیت و کماستهلاک در ایران چندان شکوفا نشود.
بهویژه افرادی که میخواهند نمونههای صفرکیلومتر این خودرو را بخرند عمدتا ترجیح میدهند که محصولات دیگری مثل دنا پلاس، تارا و یا نسخههای دست دوم چری آریزو ۵ توربو را تجربه کنند. بهویژه که جک جی ۴ فعلا از لحاظ خدمات پس از فروش و وفور قطعات یدکی نسبت به رقبای داخلی تا حدودی ضعف دارد و همین مسئله باعث میشود مشتریان ایرانی با تامل بیشتری به سمت خرید این خودرو حرکت کنند.
نظر شما درباره این مطلب
نام شما : * تکمیل شود
ایمیل شما :
نظر شما : * این قسمت نباید خالی باشد
نظرات کاربران ( 1 دیدگاه )
دسته بندی مطالب
اخبار مزایده
اخبار خودرو
شرایط فروش و پیش فروش خودرو
راهنمای خرید خودرو
سرگرمی و دانستنیهای خودرو
آموزش مزایده
تحلیل بازار خودرو
مقایسه خودرو
تعمیر و نگهداری خودرو
دانشنامه خودرو
جدیدترین مطالب
آیا تصادف بدون گواهینامه قتل عمد است؟
قیمت X22 پرو دنده ای در بازار
طرح جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو دیزل
افزایش قیمت بدون مجوز ایران خودرو و سایپا
قیمت اجاره خودرو در کیش
دور جدید فروش اقساطی محصولات کرمان موتور
آرشیو مطالب
مطالب مشابه
فروش فوری وانت پراید (سایپا 151) آغاز شد
قیمت جدید خودرو مکث تیارا اعلام شد
قیمت 5 خودرو جدید سایپا اعلام شد (شهریور 1402)
افزایش قیمت خودرو قطعی است
قیمت جدید ساینا S اعلام شد (شهریور 1402)
پربازدید ترین مطالب
نقد و بررسی خودرو فردا T5
آشنایی با گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک
شاهین با موتور TU5 ایران خودرو
قیمت سورن پلاس جدید با مالتی مدیا
فروش اقساطی کامیون کشنده امپاور
نتایج قرعه کشی خودرو لاماری
تبلیغات