کراس اوور ۸S سومین محصول کمپانی هایما است که توسط ایران خودرو به بازار عرضه می شود. در حال حاضر فول آپشن ترین و کامل ترین محصول ایران خودرو، همین کراس اوور چینی به حساب می آید که از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه به نسبت بالایی قرار دارد. طی بازدید اولیه از نسخه نهایی و تولید انبوه هایما ۸S در کارخانه ایران خودرو داشتند، گزارش تصویری از ویژگی های این کراس اوور جدید تهیه شده است.
هایما ۸S به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است. این پیشرانه ۱۹۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه در ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید می شود و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلوی ۸ اِس منتقل می شود. جعبه دنده هایما ۸S ساخت کمپانی DAE چین است و فناوری HPT یا همان هیوندای پاورتک را دارد. مصرف سوخت بهینه این کراس اوور ۵ نفره ۷.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود. سیستم تعلیق محور جلوی ۸S از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب از تعلیق چند اتصاله مولتی لینک استفاده شده است. این کراس اوور مونتاژی ۱۵۶۰ کیلوگرم وزن دارد و باک آن ۵۸ لیتر است. همچنین فضای بار ۸S به صورت استاندارد در بخش عقب ۵۵۲ لیتر است. و با خواباندن صندلی های عقب به نسبت ۶۰/۴۰ امکان افزایش فضای بار نیز وجود دارد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده حداکثر سرعت پایدار برای ۸S توسط کمپانی سازنده ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین این کراس اوور هایما در بازار چین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در حالت ایده آل، طی ۷.۸ ثانیه ثبت کرده است. اما با توجه به تطبیق پیشرانه با کیفیت بنزین ایران، در بهترین حالت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر هایما ۸S نزدیک به ۸ ثانیه اعلام می شود. در صورت تحقق این اعداد در جاده های ایران و با بنزین های رایج کشور، می توان گفت که هایما ۸S پرشتاب ترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران است.
هایما ۸S مونتاژ شده در ایران خودرو خراسان از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه فول آپشن ترین نسخه موجود از این کراس اوور قرار دارد و نسبت به نسخه چینی، با حذف و یا تغییر آپشنی مواجه نشده است.
این کراس اوور جدید به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، صندلی های جلوی برقی با گرمکن، پشتی صندلی های جلو و عقب به صورت یکپارچه، تریم داخلی چرم، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی، فرمان کمکی برقی، جلو آمپر دیجیتال، تهویه اتوماتیک دوکاناله با فناوری پاکسازی هوای کابین، جلو آمپر دیجیتال با قابلیت تنظیم طرح گرافیکی، فناوری LED چراغ ها و نوردهی با چرخاندن فرمان، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم رانندگی خودکار بین خطوط، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل تطبیقی، اخطار پیشگیری از تصادف، سامانه ترمز اضطراری هوشمند، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی و… مجهز است.
با توجه به مشخصات فنی، سبک طراحی، ابعاد و اندازه، قابلیت های حرکتی، امکانات رفاهی و ایمنی می توان هایما ۸S را رقیب کراس اوورهای چینی چون بهمن دیگنیتی پرستیژ، لاماری ایما و فونیکس FX دانست. اما باید تا زمان حضور این خودرو در جاده های کشور منتظر ماند و دید که آیا کراس اوور جدید ایران خودرو می تواند رقبای نام برده را به چالش بکشد یا خیر.
نظر شما درباره این مطلب
نام شما : * تکمیل شود
ایمیل شما :
نظر شما : * این قسمت نباید خالی باشد
نظرات کاربران ( 0 دیدگاه )
دسته بندی مطالب
اخبار مزایده
اخبار خودرو
شرایط فروش و پیش فروش خودرو
راهنمای خرید خودرو
سرگرمی و دانستنیهای خودرو
آموزش مزایده
تحلیل بازار خودرو
مقایسه خودرو
تعمیر و نگهداری خودرو
دانشنامه خودرو
جدیدترین مطالب
آیا تصادف بدون گواهینامه قتل عمد است؟
قیمت X22 پرو دنده ای در بازار
طرح جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو دیزل
افزایش قیمت بدون مجوز ایران خودرو و سایپا
قیمت اجاره خودرو در کیش
دور جدید فروش اقساطی محصولات کرمان موتور
آرشیو مطالب
مطالب مشابه
فروش فوری وانت پراید (سایپا 151) آغاز شد
قیمت جدید خودرو مکث تیارا اعلام شد
قیمت 5 خودرو جدید سایپا اعلام شد (شهریور 1402)
افزایش قیمت خودرو قطعی است
قیمت جدید ساینا S اعلام شد (شهریور 1402)
پربازدید ترین مطالب
آشنایی با گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک
نقد و بررسی خودرو فردا T5
شاهین با موتور TU5 ایران خودرو
قیمت سورن پلاس جدید با مالتی مدیا
فروش اقساطی کامیون کشنده امپاور
نتایج قرعه کشی خودرو لاماری
تبلیغات