داخلی سازی خودرو در ایران از گذشته وجود داشت، اما در زمان اعمال دوباره تحریم ها بیش تر مورد توجه قرار گرفت. اعمال تحریم ها باعث شد برقراری ارتباطات خارجی دشوارتر شود و از طرف دیگر، مشکلاتی در مورد تأمین ارز و انتقال پول وجود داشت. همین باعث شد هدف در صنعت خودرو و به خصوص در بخش خودروهای پرتیراژ بالا بردن داخلی سازی باشد. البته در مورد بسیاری از قطعات همچنان ما مواد اولیه را باید از خارج از کشور تأمین کنیم، اما به هر حال، هزینه ارزش افزوده برای تولید قطعه پرداخت نمی شود. به هر حال، یکی از مهم ترین بخش های تولید (چه در بحث تولید محصولات ملی و چه مونتاژ) داخلی سازی است، اما حالا این پرسش پیش می آید که ما دقیقاً چه میزان داخلی سازی را برای هر خودرو داریم؟
به تازگی، گزارش سالانه ۱۴۰۱ وزارت صمت به دست خبرنگار مزایده کار رسیده است که در یکی از بخش های آن میزان داخلی سازی خودروهای تولیدشده در ایران مشخص شده است. در جدول های زیر می توانید درصد داخلی سازی را برای محصولات تولیدی در ایران مشاهده کنید.
نظر شما درباره این مطلب
نام شما : * تکمیل شود
ایمیل شما :
نظر شما : * این قسمت نباید خالی باشد
نظرات کاربران ( 0 دیدگاه )
دسته بندی مطالب
اخبار مزایده
اخبار خودرو
شرایط فروش و پیش فروش خودرو
راهنمای خرید خودرو
سرگرمی و دانستنیهای خودرو
آموزش مزایده
تحلیل بازار خودرو
مقایسه خودرو
تعمیر و نگهداری خودرو
دانشنامه خودرو
جدیدترین مطالب
آیا تصادف بدون گواهینامه قتل عمد است؟
قیمت X22 پرو دنده ای در بازار
طرح جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو دیزل
افزایش قیمت بدون مجوز ایران خودرو و سایپا
قیمت اجاره خودرو در کیش
دور جدید فروش اقساطی محصولات کرمان موتور
آرشیو مطالب
مطالب مشابه
اطلاعیه مدیران خودرو ویژه مشتریان سامانه یکپارچه
تاریخ باز شدن سامانه ثبت نام یکپارچه خودرو
افشای اطلاعات جدید در پرونده خودروهای مجلس
جک S5 جدید رونمایی شد
پربازدید ترین مطالب
نقد و بررسی خودرو فردا T5
آشنایی با گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک
شاهین با موتور TU5 ایران خودرو
قیمت سورن پلاس جدید با مالتی مدیا
فروش اقساطی کامیون کشنده امپاور
نتایج قرعه کشی خودرو لاماری
تبلیغات