داخلی سازی خودرو در ایران از گذشته وجود داشت، اما در زمان اعمال دوباره تحریم ها بیش تر مورد توجه قرار گرفت. اعمال تحریم ها باعث شد برقراری ارتباطات خارجی دشوارتر شود و از طرف دیگر، مشکلاتی در مورد تأمین ارز و انتقال پول وجود داشت. همین باعث شد هدف در صنعت خودرو و به خصوص در بخش خودروهای پرتیراژ بالا بردن داخلی سازی باشد. البته در مورد بسیاری از قطعات همچنان ما مواد اولیه را باید از خارج از کشور تأمین کنیم، اما به هر حال، هزینه ارزش افزوده برای تولید قطعه پرداخت نمی شود. به هر حال، یکی از مهم ترین بخش های تولید (چه در بحث تولید محصولات ملی و چه مونتاژ) داخلی سازی است، اما حالا این پرسش پیش می آید که ما دقیقاً چه میزان داخلی سازی را برای هر خودرو داریم؟
به تازگی، گزارش سالانه ۱۴۰۱ وزارت صمت به دست خبرنگار مزایده کار رسیده است که در یکی از بخش های آن میزان داخلی سازی خودروهای تولیدشده در ایران مشخص شده است. در جدول های زیر می توانید درصد داخلی سازی را برای محصولات تولیدی در ایران مشاهده کنید.
نظر شما درباره این مطلب
نام شما : *
ایمیل شما :
نظر شما : *
نظرات کاربران ( 0 دیدگاه )
دسته بندی مطالب
اخبار مزایده
اخبار خودرو
شرایط فروش و پیش فروش خودرو
راهنمای خرید خودرو
سرگرمی و دانستنیهای خودرو
آموزش مزایده
تحلیل بازار خودرو
مقایسه خودرو
تعمیر و نگهداری خودرو
دانشنامه خودرو
جدیدترین مطالب
قیمت برخی خودروها همچنان نامعلوم است
ثبت نام چانگان CS35 پلاس آغاز شد
شرایط فروش کامیون 18 تن و کشنده 44 تن دوو
قیمت جدید خودروی بسترن B30 اعلام شد
اعلام نتایج اولویت بندی خودروهای سامانه یکپارچه
ضربالاجل مجلس درباره واردات خودرو کارکرده
آرشیو مطالب
مطالب مشابه
ورود خودروهای کارکرده از مناطق آزاد مجاز شد
توضیحات ایران خودرو درباره دریافت وجه اضافی
فردا مهلت انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه تمام میشود
پربازدید ترین مطالب
نقد و بررسی خودرو فردا T5
قیمت سورن پلاس جدید با مالتی مدیا
نتایج قرعه کشی خودرو لاماری
فروش اقساطی کامیون کشنده امپاور
اعلام مشخصات کوییک GX
قیمت جدید کارخانه ای محصولات سایپا اعلام شد
تبلیغات