کینگ لینگ تاگا خودرویی نسبتا جدید محسوب میشود. نسل نخست این پیکاپ در سال 2017 و براساس همکاری کینگ لینگ و ایسوزو معرفی شد. مدتی بعد و در سال 2021، شرکت سازنده تصمیم گرفت تا نسخه فیس لیفت کینگ لینگ تاگا را روانه بازار کند. نسخه فیس لیفت این پیکاپ کینگ لینگ تاگا H نام گرفت و بیشتر از گذشته به ایسوزو D-Max نسل سوم شباهت پیدا کرده بود. از سوی دیگر پادرا دیزل نیز شرکتی نوپا در صنعت خودروسازی ایران محسوب میشود. این شرکت فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرد و حوزه کاری آنها عرضه کامیونهای شرکت تاترا بود. این شرکت در ابتدای سال 1401 از قصد خود برای ورود به بازار پیکاپها خبر داد و کینگ لینگ تاگا H را به عنوان محصول جدید خود در این سگمنت معرفی کرد.
طراحی داخلی کینگ لینگ تاگا H را میتوان نسبتا مدرن و به روز دانست. این پیکاپ از ترکیب دو نمایشگر دیجیتال برای نمایش اطلاعات حیاتی و سیستم سرگرمی استفاده میکند که به صورت جداگانه از یکدیگر تعبیه شدهاند. نمایشگر به صورت مجزا از داشبورد قرار گرفته است و تنظیمات آن به صورت لمسی صورت میگیرد. سیستم تهویه کینگ لینگ تاگا H نیز ظاهر سادهای دارد و به صورت الکتریکی کنترل میشود. خوشبختانه فرمان خودرو از نوع دی کات است که رانندگی با کینگ لینگ تاگا H را در معابر باریک و صعبالعبور آسان میکند.
ظاهر خارجی کینگ لینگ تاگا H شباهت بسیار زیادی به نسل سوم ایسوزو دی مکس دارد. در حالی که نسخه اصلی این خودرو براساس شباهت با پیکاپهای اقتصادی فورد همچون فورد رنجر طراحی شده بود، طراحان کینگ لینگ تصمیم گرفتند تا نسخه فیسلیفت این خودرو را براساس ایسوزو دی مکس طراحی کنند. همانطور که در قسمتهای قبل اشاره کردیم، کینگ لینگ تاگا H براساس مشخصات فنی ایسوزو دی مکس شکل گرفته است و اکنون طراحان شرکت چینی تصمیم گرفتهاند تا ظاهر خارجی این خودرو را نیز براساس پیکاپ ژاپنی خلق کنند. استفاده از این سبک طراحی سبب شده است تا ظاهری موزون و زیبا را در کینگ لینگ تاگا H مشاهده کنیم و از نقصهای معمول طراحی خودروهای چینی در آن اثری دیده نشود.
کینگ لینگ تاگا H با دو پیشرانه دیزلی و بنزینی به تولید میرسد و پادرا دیزل تصمیم دارد تا هر دو نسخه این پیکاپ را به بازار ایران عرضه کند. هر دو نسخه کینگ لینگ تاگا H با گیربکس دستی تولید میشوند، با این تفاوت که امکان خرید نسخه بنزینی با گیربکس اتوماتیک نیز وجود دارد.
کینگ لینگ تاگا H پیکاپ مجهزی است و امکانات مرسوم خودروهای امروزی را میتوان در آن یافت. در صورتی که نسخه فول آپشن این خودرو به بازار ایران عرضه شود، کینگ لینگ تاگا H رقیبی قدرتمند برای پیکاپهای کم آپشن و ساده چینی خواهد بود.
کینگ لینگ تاگا H با انبوهی از رقبا در ایران روبرو است. کی ام سی T8 بزرگترین و اصلیترین رقیب این پیکاپ خواهد بود، در حالی که آمیکو آسنا و فوتون تونلند ایران خودرو دیزل نیز از مدتها پیش در بازار ایران حضور دارند. پیکاپ مکث موتور کلوت نیز یکی از رقبای قدرتمند و مجهز کینگ لینگ تاگا H در ایران خواهد بود. بنابراین در صورت عرضه موفقیت آمیز کینگ لینگ تاگا H توسط پادرا دیزل، این شرکت نیازمند به کار گیری برنامه بازاریابی مدون و مفیدی است تا این محصول فروش موفقی را در بازار ایران تجربه کند.
نظر شما درباره این مطلب
نام شما : *
ایمیل شما :
نظر شما : *
نظرات کاربران ( 1 دیدگاه )
دسته بندی مطالب
اخبار مزایده
اخبار خودرو
شرایط فروش و پیش فروش خودرو
راهنمای خرید خودرو
سرگرمی و دانستنیهای خودرو
آموزش مزایده
تحلیل بازار خودرو
مقایسه خودرو
تعمیر و نگهداری خودرو
دانشنامه خودرو
جدیدترین مطالب
قیمت چانگان از سوی شورای رقابت اعلام شد
توضیحات ایران خودرو درباره دریافت وجه اضافی
فردا مهلت انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه تمام میشود
قیمت روز انواع لاستیک هانکوک
تهدید خودروسازان به توقف تولید
آپشن جدید نیسان آبی
آرشیو مطالب
مطالب مشابه
قیمت جدید هایما S5 و S7 خرداد 1402
ریزش در بازار کامیون و کشنده ها
قیمت جدید کشنده فوتون 430
لیست قیمت خودروهای پلاک گذر موقت
پربازدید ترین مطالب
نقد و بررسی خودرو فردا T5
قیمت سورن پلاس جدید با مالتی مدیا
نتایج قرعه کشی خودرو لاماری
فروش اقساطی کامیون کشنده امپاور
اعلام مشخصات کوییک GX
قیمت جدید کارخانه ای محصولات سایپا اعلام شد
تبلیغات