شرکت کرمان موتور قصد دارد تا در سال ۱۴۰۲ نسخه جدید و کاملا بهروز شده از این محصول را تحت عنوان « کی ام سی X5 » به مشتریان ارائه دهد.
این روزها کراس اوورهای متنوع و مختلف چینی در بازار ایران حضور پیدا کردهاند و نبود محصولات وارداتی از برندهای معتبر شرقی و غربی باعث شده تا مشتریان ایرانی نیز روی خوش به محصولات چینی جدید نشان دهند. جک اس ۵ که در واقع مدلی الگوبرداری شده از هیوندای توسان دو نسل پیش به حساب میآید، سالها پیش وارد بازار ایران شد و توانست مشتریان از طبقه متوسط را تا حد زیادی به سمت خود جلب کند.
با توجه به قدمت طراحی این محصول و همچنین جذابیت نهچندان زیاد نسخه فیس لیفت اول آن، شرکت کرمان موتور تصمیم گرفته تا با همکاری برند سهول، یکی از زیرمجموعههای کمپانی «جی ای سی» (JAC)، نسخه کاملا جدید و بهروز شده جک اس ۵ را به میدان بیاورد. این محصول در بازار چین با نام سهول ایکس ۶ شناخته میشود و در ایران از سوی کرمان موتور تحت عنوان کی ام سی X5 در اختیار مشتریان قرار میگیرد.
کی ام سی ایکس ۵ فرم کاملا جدیدی برای نمای جلو و عقب خود ارائه داده است، اما بدنه این ماشین تغییری نکرده و در واقع همان بدنه قدیمی جک اس ۵ در اینجا نیز به کار گرفته شده است. در نمای جلو، ظاهری کاملا تهاجمی و مدرن را مشاهده میکنید که از نظر کارشناسان در قیاس با نمای بغل خودرو که متعلق به حدود یک دهه پیش است، تناسب چندانی ندارد. با این حال طراحی چهره KMC X5 نسبت به مدل قبلی بسیار زیباتر شده و هیجان بالاتری در آن دیده میشود.
طرح خاص چراغهای دیلایت، جلوپنجره بزرگ و جانمایی چراغهای اصلی در قسمت میانی سپر، از ویژگیهای مهم طراحی چهره این ماشین به حساب میآید. نمای بغل خیلی تغییر نکرده و مهمترین شاخصه آن استفاده از رینگهای جذاب و جدید است که جلوه بهتری را برای این نما به دنبال دارد. خوشبختانه برخلاف نسخه فیس لیفت اول، نمای عقب هم تغییر کرده و حالا شاهد چراغهای سراسری با طراحی زیبا و شیکتر نسبت به گذشته هستیم. جایگاه پلاک هم از روی در صندوق به سپر منتقل شده تا طراحی این بخش تفاوت بیشتری با مدل قبلی پیدا کند.
درمجموع باید گفت که نمای بیرونی کی ام سی X5 مخصوصا در قسمت جلو و عقب کاملا متحول شده و این نکته میتواند برای طرفداران جک اس ۵ کاملا خوشایند و دلپذیر باشد. اما به هر حال با توجه به استایل قدیمی بدنه خودرو، ناهماهنگیهایی بین طراحی نمای جلو و عقب با نمای جانبی آن مشاهده میشود که شاید برای بعضی افراد مهم باشد.
بعد از ورود به داخل کابین کی ام سی ایکس ۵ متوجه تحول همهجانبه این قسمت خواهید شد. طراحی داشبورد و غربیلک فرمان مطابق با دیگر محصولات جدید کرمان موتور یعنی مدل کی ۷ و جی ۷ کاملا نسبت به گذشته تغییر کرده و بسیار مدرنتر شده است. فرم داشبورد تاحدودی مینیمال به نظر میرسد و وجود نمایشگر ایستاده جلوه بهتری به آن بخشیده است. طرح غربیلک فرمان هم عوض شده و شبیه به فرمان کی ام سی جی ۷ به چشم میآید.
سطح کیفی مواد بهکاررفته در ساخت داشبورد و رودریها نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و حالا حس لاکچری بودن از حضور در نسخه جدید جک اس فایو به مشتری انتقال پیدا خواهد کرد.
میزان فضای داخل کابین تقریبا همچون گذشته است و برای حضور ۵ سرنشین بزرگسال کافی به نظر میرسد. البته که از لحاظ فضای پای سرنشینان عقب میتوانست وضعیت کمی بهتر باشد. میزان فضای صندوق عقب این خودرو هم برابر ۴۸۵ لیتر است که گرچه در این کلاس خودرویی خیلی بزرگ نیست اما میتواند چمدانهای مسافرتی ۴ تا ۵ نفر را درون خود جا بدهد.
مشخصات فنی کی ام سی X5 نسبت به جک اس ۵ نیوفیس خیلی تغییر نکرده و همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه روغنی در اینجا هم به خدمت مشغول هستند. البته برخی بهروزرسانیهای نرمافزاری و رفع عیوب جزئی نمونه قبلی، در اینجا انجام شده تا عملکرد بهتری را از این مجموعه فنی روی کی ام سی X5 شاهد باشیم.
موتور این خودرو قدرتی برابر با ۱۷۲ اسب بخار تولید میکند و حداکثر گشتاور آن نیز به ۲۸۰ نیوتن متر میرسد. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع نیمه مستقل میله پیچشی است که نسبت به نمونههای مالتی لینک، تاثیر منفی روی پایداری و کیفیت سواری خواهد داشت. اما به طور کلی در سرعتهای متعارف نباید خیلی نگران وضعیت پایداری و حرکات عرضی کی ام سی x5 بود.
رینگهای آلومینیومی ۱۸ اینچی، باک سوخت ۵۵ لیتری و مصرف سوخت حدود ۷ تا ۷.۵ لیتر درصد کیلومتر، از دیگر ویژگیهای فنی کی ام سی ایکس ۵ به شمار میرود. در مورد شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو اطلاعات رسمی در دسترس نیست اما حدس میزنیم شتاب کی ام سی ایکس ۵ چیزی حدود ۱۰.۵ ثانیه خواهد بود که برای یک کراس اوور خانوادگی در این سطح بهویژه در بازار ایران، کاملا قابل قبول و مناسب ارزیابی میشود.
خودرو
کی ام سی X5
پیشرانه
1.5 لیتری توربو GDi، چهار سیلندر
توان موتور
172 اسب بخار / 280 نیوتن متر
گیربکس - انتقال قدرت
6 سرعته اتومات W-DCT – دیفرانسیل جلو
مصرف سوخت ترکیبی
حدود 7 – 7.5 لیتر بر 100 کیلومتر
شتاب 0- 100
حدود 10.5 ثانیه
سیستم تعلیق
جلو مکفرسون – عقب نیمه مستقل میله پیچشی
ابعاد بدنه / فاصله محوری
4505*1850* 1698 / 2660 میلیمتر
نظر شما درباره این مطلب
نام شما : * تکمیل شود
ایمیل شما :
نظر شما : * این قسمت نباید خالی باشد
نظرات کاربران ( 0 دیدگاه )
دسته بندی مطالب
اخبار مزایده
اخبار خودرو
شرایط فروش و پیش فروش خودرو
راهنمای خرید خودرو
سرگرمی و دانستنیهای خودرو
آموزش مزایده
تحلیل بازار خودرو
مقایسه خودرو
تعمیر و نگهداری خودرو
دانشنامه خودرو
جدیدترین مطالب
آیا تصادف بدون گواهینامه قتل عمد است؟
قیمت X22 پرو دنده ای در بازار
طرح جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو دیزل
افزایش قیمت بدون مجوز ایران خودرو و سایپا
قیمت اجاره خودرو در کیش
دور جدید فروش اقساطی محصولات کرمان موتور
آرشیو مطالب
مطالب مشابه
اطلاعیه مدیران خودرو ویژه مشتریان سامانه یکپارچه
تاریخ باز شدن سامانه ثبت نام یکپارچه خودرو
افشای اطلاعات جدید در پرونده خودروهای مجلس
هزینه جدید اجاره جرثقیل اعلام شد
پربازدید ترین مطالب
نقد و بررسی خودرو فردا T5
آشنایی با گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک
شاهین با موتور TU5 ایران خودرو
قیمت سورن پلاس جدید با مالتی مدیا
فروش اقساطی کامیون کشنده امپاور
نتایج قرعه کشی خودرو لاماری
تبلیغات