نابر مکاتبات صورت گرفته بین مدیرعامل سایپا و مدیر دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، تعداد 90 دستگاه سایپا آریو به تولید میرسید. اکنون به نظر میرسد نسخههای تولید شده از آریو در سال 1400، تحویل مشتریان شدهاند.
در حال حاضر برخی از نمونههای تحویل شده سایپا آریو با مدل 1400 و تحویل 1401 در فضای مجازی قابل مشاهده هستند. آگهیهای فروش این خودروها را میتوانید در پلتفرمهای آنلاین مشاهده کنید. قیمت سایپا آریو با مدل 1400 در محدوده 400 الی 500 میلیون تومان قرار دارد و بنابراین از دیگر خودرو سایپا در این رده یعنی شاهین گرانتر است. مشخص نیست که آیا مشتریان با چنین قیمتی مایل به خرید آریو خواهند بود یا خیر.
مطابق روال گذشته، تمامی نسخههای تولید شده از سایپا آریو طی سال 1400 سفیدرنگ هستند و هیچ گونه تغییری جهت تنوع رنگی آنها لحاظ نشده است. نکته جالب دیگر در خصوص تولید نود دستگاه آریو طی سال 1400 این است که تمامی آنها در قالب تیپ اتوماتیک عرضه شدهاند. همچنین برخی خودروهای تولیدی آریو با مدل 1400 قیمتی مافوق تصور دارند. برای مثال در برخی آگهیهای آریو 1400 مربوط به تهران مشاهده میشود که این خودرو با قیمت 510 یا 520 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است. در این محدوده قیمتی دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک به عنوان یک رقیب قیمتی قابل اتکا حضور دارد و به نظر نمیرسد کسی تمایل به خرید آریو اتوماتیک گمنام داشته باشد. خودروهای اتوماتیک کم کارکرد فراوان دیگری نیز در این محدوده قیمتی قابل دسترسی هستند که از جمله آنها میتوان به رنو ساندرو، تندر 90 ساده و پلاس، برلیانس H330 و پژو 207 اتوماتیک اشاره کرد.
سایپا آریو یکی از پرحاشیهترین خودروهای داخلی طی دهه 1390 بود. سایپا در ابتدا این خودرو را از طریق واردات و با نام اصلی یعنی زوتی Z300 به بازار عرضه کرد. هدف اولیه از عرضه این خودرو، رقابت با دیگر سدانهای ارزانقیمت وارداتی همچون میتسوبیشی لنسر یا هیوندای الانترا MD بود. آریو در این رقابت شکست سختی را تجربه کرد.
نسخههای بعدی تحویل شده از آریو و زوتی Z300 با قیمت کمتری به فروش رسیدند و همین مساله خریداران اولیه خودرو را متضرر کرد. البته این خودرو برای مدتی نیز با نام سایپا S300 عرضه شد و سپس به آریو تغییر نام داد. تبدیل زوتی Z300 وارداتی به آریو مونتاژی با حذف آپشنهای رفاهی این خودرو همراه بود، مسالهای که بر فروش خودرو تاثیر منفی گذاشت. در فاصله سالهای 1394 تا 1398، سایپا آریو با موتورهای 1.5 لیتری و 1.6 لیتری و گیربکسهای پنج سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک به تولید رسید. کمبود امکانات رفاهی، برنامههای بازاریابی ضعیف، نبود تنوع رنگ و دسترسی دشوار به خدمات پس از فروش موجب شدند تا آریو به یکی از محصولات شکست خورده بازار ایران تبدیل شود.
نظر شما درباره این مطلب
نام شما : * تکمیل شود
ایمیل شما :
نظر شما : * این قسمت نباید خالی باشد
نظرات کاربران ( 0 دیدگاه )
دسته بندی مطالب
اخبار مزایده
اخبار خودرو
شرایط فروش و پیش فروش خودرو
راهنمای خرید خودرو
سرگرمی و دانستنیهای خودرو
آموزش مزایده
تحلیل بازار خودرو
مقایسه خودرو
تعمیر و نگهداری خودرو
دانشنامه خودرو
جدیدترین مطالب
آیا تصادف بدون گواهینامه قتل عمد است؟
قیمت X22 پرو دنده ای در بازار
طرح جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو دیزل
افزایش قیمت بدون مجوز ایران خودرو و سایپا
قیمت اجاره خودرو در کیش
دور جدید فروش اقساطی محصولات کرمان موتور
آرشیو مطالب
مطالب مشابه
اطلاعیه مدیران خودرو ویژه مشتریان سامانه یکپارچه
تاریخ باز شدن سامانه ثبت نام یکپارچه خودرو
افشای اطلاعات جدید در پرونده خودروهای مجلس
جک S5 جدید رونمایی شد
پربازدید ترین مطالب
نقد و بررسی خودرو فردا T5
آشنایی با گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک
شاهین با موتور TU5 ایران خودرو
قیمت سورن پلاس جدید با مالتی مدیا
فروش اقساطی کامیون کشنده امپاور
نتایج قرعه کشی خودرو لاماری
تبلیغات